Feb.
19
2020
Click for Work manual - 1. fejezet

Mi a siker titka, hogy légy sikeres munkaadó?

 

Szerencsére nem sokszor, de adódhatnak olyan helyzetek, amikor egy-egy feladatra átlag alatti a jelentkezők száma. Íme megmutatjuk nektek, mindez miből adódhat.

 

1. Rendszeres, vagy alkalmi?

A munka kiírása során a harmadik lépésben kell kiválasztani, alkalmi, vagy rendszeres feladatot kérsz-e platformon. Ahhoz, hogy a megfelelőt válaszd, fontos, hogy tudd, milyen gyakran lesz szükséged ugyanarra a segítségre. Eseti, azaz egy-egy alkalommal, vagy rendszeresen, azaz ismétlődő jelleggel. Ismétlődő, vagyis várhatóan hetente, havonta, negyedévente stb.-stb., vagyis tervezhető a munka iránti igény.

 

2. A feladat megnevezése, címének meghatározása

Fontos, hogy a feladat rövid címe jól behatárolja, miben kérsz pontosan segítséget. Az egyszavas, általános leírások nem elég beszédesek. Mindemellett a diákok nagyon szeretik a frappáns feladat címeket, pl.: sövényszobrászat, vagy babacipelés, rollerez velünk...Az esetek többségében ez felkelti a diákok figyelmét, kedvet kapnak és jóval több jelentkezés érkezik.  

 

 

3. Túl rövid, általános leírás

A feladatok és hirdetések leírásában törekedj arra, hogy minden apró részletet megadj! A karakterek számát úgy határoztuk meg, hogy ne kelljen a hely szűkössége miatt aggódnod, így bátran kifejtheted, mire van szükséged pontosan, miben kérnél segítséget. A feladat leírásába beleírhatod továbbá, melyik napszakokban kéred a segítséget.  Mindez azért is előnyös, mert így a diákok is jóval pontosabban tudják, jelentkezzenek-e egy-egy feladatra, ami számodra is időt spórol, a keresésre szánt idődből jócskán le tudsz faragni.

 

4. A feladatvégzés helye

Biztosan kevesen tudjátok, a profilod alatt beállítható egy alapértelmezett cím. Amennyiben ezt beállításra kerül, a feladatkiírásnál a rendszer ezt az alapértelmezett címet automatikusan felajánlja. Mindezzel a munkakiírás még egyszerűbb lesz, további időt tudsz megspórolni.

 

5. Ellenérték meghatározása

Honlapunkon valamennyi kategóriánál minimum árat állítottunk be, amely 1000 Ft. A diákok utazási idejét is beszámítva egy-egy feladat elvégzésének minimum időtartama 2 óra, így a minimum ár 2000 Ft-ra adódik.  

 

6. Megfelelő kép feltöltése

Ez tulajdonképpen nemcsak a feladatra, de a profilodra is igaz. Hiszen ki ne bízna meg egy pozitív, mosolygós felhasználóban szemben egy homályos vagy fekete képpel szemben? Ha pedig a feladat posztolásakor mellékelsz hozzá egy képet az adott problémáról, például egy összeszerelésre váró bútordarabról vagy a felásandó kertről, informatívabb és összetettebb a keresésed, esélyeid ezzel jócskán megnőnek.

 

7. Gondosan kitöltött profil

Nagyon fontos. Egy jól megválasztott profilkép, akár több is rendkívül pozitívan hat a diákokra. Gondolj csak bele, az ő oldalukon is mennyire fontos a bizalmi faktor, amely jelentősen nő, ha arcot is tudnak csatolni a leírásodhoz. Gyakran találkozunk üresen hagyott, elhomályosított, szoba sarkáról készített képekkel, de kisbabákról szóló fotókat is gyakran látunk. Nem tagadjuk, utóbbiak nagyon cuki képek ezek, de nem a felhasználóról szólnak. Emellett fontos, hogy a leírásban minél több információt adjunk meg magunkról, amitől aztán jó szívvel fog minden diák hozzád jelentkezni. Nekik sem könnyű egy-egy idegen házba becsengetni, bemenni takarítani. Segíts nekik, hogy segíthessen neked.  

 

8. Privát chat

 

Megrendelés előtt lehetőséged van valamennyi jelentkezővel beszélgetni, a részleteket letisztázni. Ne hagyd a diákok jelentkezését megválaszolatlanul. Fontos tudnivaló, amennyiben kimentek a közösségi oldalakra, az ott elhangzott információk, kérések miatt mi felelősséget már vállalni nem tudunk. Kérünk Benneteket, ezt vegyétek figyelembe!

 

9. Értékelés

 

A bizalom kialakítása a legfontosabb közösségünk életében. Akár rossz, vagy jó tapasztalataid voltak a diákkal, a munkájával kapcsolatban, ne maradjon a te titkod! Oszd meg a többiekkel.